بهداشت حرفه ای
بهداشت کامل در زندگی فردی و اجتماعی است و عمل به این توصیه های بهداشتی، ضامن سلامت فردی و اجتماعی اوست.

مراقب قند خونتان باشید

یک گزارش جدید بوسیله مراکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها آمریکا (CDC) نشان می‌دهد که حدود 79 میلیون نفر در آمریکا پیش‌دیابت دارند و تقریبا 90 درصد آنها از این موضوع بی‌خبرند.
 
افراد مبتلا به پیش‌دیابت دارای میزان قند خون به طور غیرطبیعی بالا هستند، اما نه آنقدر که تعریف دیابت درباره‌‌شان صدق کند. پیش‌دیابت افراد را در معرض خطر بیشتر دچار شدن به دیابت نوع 2 قرار می‌دهد. CDC می‌گوید حدود 15 تا 30 درصد از افراد دچار پیش‌دیابت که اقدامات لازم برای کاهش این خطر انجام ندهند، در طول پنج سال بعدی به دیابت نوع 2 مبتلا خواهند شد.
 
بررسی CDC در سال‌های 2005 و 2006 نشان داده بود که حدود 7 درصد از افراد دارای پیش‌دیابت از دچار بودن به این عارضه آگاهی دارند. CDC برای اینکه ببیند که آیا تغییری در میزان آگاهی افراد از این عارضه در سال‌های اخیر رخ داده است، به تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به نظرخواهی از بزرگسالان 20 سال و بالاتر در سال‌های 2009 تا 2010 پرداخت.
 
مشارکت‌کنندگان در این بررسی نمونه‌ خون می‌دادند و از آنها پرسیده می‌شد که آیا تا به حال کسی به آنها گفته که پیش‌دیابت دارند یا نه.
 
نتایج نشان داد که فقط 11 درصد این افراد می‌دانستند که پیش‌دیابت دارند. افرادی که برای فشار خون بالا یا کلسترول بالا دارو مصرف می‌کردند، در مقایسه با افرادی که این داروها را مصرف نمی‌کردند، با احتمال بیشتری می‌دانستند، پیش‌دیابت دارند (14 درصد در مقابل 6 درصد). و افرادی که چاق بودند نسبت به افرادی که وزن طبیعی داشتند نیز با احتمال بیشتری از دچار بودن به پیش‌دیابت آگاهی داشتند (10 درصد در برابر 4 درصد).
 
CDC می‌گوید که راهبردهایی برای افزایش آگاهی درباره پیش‌دیابت لازم است تا افراد مبتلا به این عارضه بتوانند گام‌هایی برای پیشگیری از دچار شدن‌شان به دیابت نوع 2 بردارند. خوردن غذاهای سالم، افزایش فعالیت جسمی و کاستن از وزن می‌تواند خطر دیابت نوع 2 را در میان افراد دارای پیش‌دیابت کاهش دهد.



تاریخ: یک شنبه 25 فروردين 1392برچسب: مراقب قند خونتان باشید,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

پرفشاری خون را طبیعی درمان کنید

خدیجه رحمانی گفت:«برای درمان طبیعی پرفشاری خون افراد مبتلا بایستی از رژیم های غذایی ضد التهاب و غنی از آنتی اکسیدان ها که در گروه های غذایی مناسب است استفاده کنند و در بحث مصرف کربوهیدرات ها تاکید بر استفاده از کربوهیدرات های سبوس دار بخصوص جوی دو سر است که تاثیر بسزایی در کاهش فشار خون دارد همچنین مصرف حبوبات در بهبود پرفشاری خون موثر است.»
 
این كارشناس ارشد تغذيه ادامه داد:«در خصوص سبزی ها و میوه ها باید گفت افراد مبتلا بایستی بیشتر از افراد عادی از این گروه استفاده کنند چرا که سبزی ها و میوه ها از نظر ترکیبات شیمیایی گیاهی و آنتی اکسیدان ها غنی هستند بخصوص میوه های رنگی که شامل آنتی اکسیدان های بیشتری هستند و مصرف حدود 5 تا 10 واحد سبزی و میوه جات که گروه سبزی بر میوه غالب باشد توصیه می شود چرا که میوه ها بخصوص میوه های تابستانی قند بسیاری داشته و نباید در یک وعده مصرف شوند بلکه مصرف تعداد واحد گفته شده در میان وعده های غذایی تقسیم شود.بهتر است افراد در کنار غذای خود از سبزی های پخته شده استفاده کنند چرا که میزان جذب آنتی اکسیدان ها را افزایش می دهد.»
 
وی افزود:«مصرف لبنیات کم چرب به افراد مبتلا توصیه می شود به دلیل اینکه یکی از عوامل موثر در پرفشاری خون کمبود کلسیم دریافتی است و اگر پرفشاری افراد ناشی کمبود کلسیم باشد با مصرف مکمل ها بهبود پیدا می کنند و مصرف روزانه 2 تا 3 واحد لبنیات کم چرب توصیه می شود.»
 
این عضوهیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد:«از دیگر راه های درمان طبیعی پرفشاری خون می توان به کاهش مصرف چربی های کل رژیم غذایی و کاهش کالری دریافتی اشاره کرد بخصوص کاهش مصرف چربی های اشباع شده و جایگزین کردن روغن زیتون، یا روغن کانولا و یا روغن ماهی توصیه می شود البته افراد با مصرف ماهی های چرب از جمله ماهی سالمون، ساردین و یا ماهی تن به میزان 3 بار در هفته می توانند روغن ماهی را دریافت کنند اما در صورتی که این امکان برای آنها وجود ندارد توصیه می کنیم از مکمل روغن ماهی استفاده کنند.»
 
وی افزود:«از دیگر مواردی که بایستی به آن توجه کرد جایگزین کردن مصرف گوشت سفید به جای گوشت قرمز به خصوص در سالمندان است که می تواند به کاهش فشارخون کمک کند.»
 
دکتر خدیجه رحمانی گفت:«مصرف روزانه 2 تا 3 بار چای سبز در روز به افراد مبتلا توصیه می شود و در بخش سبزی ها مصرف روزانه 1 تا 2 حبه سیر خام و یا 2 تا 3 قرص سیر بسیار مفید است اما افراد بایستی دقت داشته باشند که مصرف مکمل ها تنها با نظر پزشک باشد تا با داروهای آنها تداخل نداشته باشد.»
 
وی در ادامه اظهار داشت:«افراد مبتلا بایستی مصرف سدیم یا نمک را کاهش دهند البته تاکید می کنیم که تمام افراد مبتلا به پرفشاری خون به نمک حساس نیستند و حدود 20 تا 50 درصد افراد به مصرف نمک حساسیت داشته و منجر به بالا رفتن فشار آنها می شود و برای اینکه متوجه شوند نمک در پرفشاری آنها موثر است بایستی حدود 2 هفته در رژیم غذایی خود مصرف نمک را محدود کنند و در صورتی که پرفشاری آنها کنترل شد می توان گفت که سدیم در پرفشاری آنها تاثیر دارد.»
 
این كارشناس ارشد تغذيه گفت:«کمبود پتاسیم، منیزیم، ویتامین D، E، K ، C می تواند در پرفشاری خون فرد موثر باشد اما باید گفت که افراد بایستی مصرف این مکمل ها را تا 2 ماه ادامه دهند و اگر در اینصورت پرفشاری آنها کنترل شد به دلیل کمبود این مواد در بدن فرد است در غیر اینصورت در صورتی که فرد دچار کمبود این ویتامین ها در بدن نباشد، مصرف این مکمل ها در کنترل پرفشاری آنها موثر نخواهد بود.»
 
وی ادامه داد:«افراد مبتلا مصرف کافئین را که در ترکیباتی مثل قهوه، چای سیاه، نوشابه های کولا و شکلات های حاوی قهوه موجود است محدود کنند.»
 
این عضو هیات علمی انستیتو تحقیقات تغذیه کشور تاکید کرد:« مصرف مایعات بخصوص در سالمندان مبتلا به پرفشاری خون از اهمیت بسیاری برخوردار است و این افراد بایستی مصرف مایعات خود را نسبت به قبل 2 برابر کنند مگر اینکه پزشک معالج آنها مصرف زیاد مایعات را برای آنها ممنوع کرده باشد.در این خصوص بر روی افزایش مصرف آب تاکید می شود و این افراد بایستی روزانه حداقل 5 تا 6 لیوان آب مصرف کنند و درکنار آن دیگر مایعات و نوشیدنی ها مثل شیر و آب میوه و دوغ را هم داشته باشند.»
 
دکتر خدیجه رحمانی در آخر گفت:«مدیریت استرس در کنترل این بیماری موثر است و همانطور که می دانید استرس در بروز بیماری ها دخیل بوده لذا افراد با کنترل آن و انجام تمرینات مدیتیشن و تمدد اعصاب در کنترل بیماری خود موفق خواهند بود.»



تاریخ: یک شنبه 25 فروردين 1392برچسب:پرفشاری خون را طبیعی درمان کنید,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

خطر بیماری ام اس در متولدین این ماه بیشتر است

پژوهشگران دانشگاه کویین مری، لندن و اکسفورد، می‌گویند رشد سیستم ایمنی نوزادان و سطح ویتامین دی در آنها، بر اساس ماه تولدشان متفاوت است.
 
این دانشمندان می گویند یافته‌های آنها از نیاز برای تحقیقات بیشتر در مورد فواید بالقوه مکمل ویتامین دی در طول بارداری پشتیبانی می‌کند.
 
ام اس، بیماری ناتوان کننده عصبی است که در آن سیستم ایمنی ، به سیستم عصبی مرکزی حمله کرده و به آن آسیب می‌زند. این بیماری موجب بروز مشکلاتی در دید، کنترل عضلات، شنوایی و حافظه می‌شود.
اعتقاد بر این است که بروز بیماری ام اس نتیجه تعامل پیچیده بین ژن‌ها و محیط است.
 
تاثیر ماه تولد در بروز این بیماری مشخص است به طوری‌که افراد متولد  ماه مه (اردیبهشت و خرداد) در اوج و متولدین ماه نوامبر(آبان) در کمترین خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند.
 
از آنجا که ویتامین دی در پی تابش نور آفتاب به پوست در بدن ساخته می‌شود تاثیر ماه تولد به عنوان شاهدی از نقش پیش از تولد برای ویتامین دی و خطر ام اس تلقی می‌شود.
 
در این مطالعه نمونه خون بند ناف 50 نوزادی که در ماه نوامبر و 50 نوزادی که در ماه مه 2009 و 2010 متولد شدند مورد بررسی قرار گرفت. این خون برای اندازه گیری میزان ویتامین دی و سطح گلبول‌های سفید T که نقش مهمی را در واکنش ایمنی بدن دارند با شناسایی و نابودسازی و عوامل بیماری‌زایی مانند ویروس مورد بررسی قرار گرفت.
 
با این حال برخی از سلول‌های T خود- واکنش هستند و می‌توانند به سلول‌های خود بدن حمله کنند و موجب بروز بیماری‌های خود ایمنی شود.
 
این تحقیقات نشان می‌دهد نوزادان متولد ماه مه میزان بسیار اندکی از ویتامین دی ( حدود 20 درصد کمتر از نوزادان متولد نوامبر) دارند . همچنین میزان سلول‌های T مضر و خود واکنش در این نوزادان متولد بهار دو برابر بیشتر است.
 
پژوهشگران می‌گویند با نشان دادن اینکه ماه تولد تاثیر قابل اندازه گیری بر روی رشد سیستم ایمنی جنین دارد این مطالعه توضیح زیست شناختی را برای تاثیر ماه تولد بر افزایش خطر ابتلا به بیماری ام اس فراهم می‌کند.
 
میزان زیاد سلول‌های T خود - واکنش می‌تواند توضیح دهد که چرا کودکان متولد ماه مه بیشتر در خطر ابتلا به ام اس هستند. ارتباط با ویتامین دی حاکی از آن است که این ماده می‌تواند عامل این تاثیر باشد.
 
محققان می‌گویند باید مطالعات بلند مدتی برای ارزیابی تاثیر مکمل‌های ویتامین دی در زنان باردار و تاثیرات بعدی آن بر روی رشد سیستم ایمنی و خطر بروز بیماری ام اس و دیگر بیماری‌های خود ایمنی صورت گیرد.



ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

فرمول ورزش برای فشارخونی ها

دکتر فرزانه ترکان گفت:« اصل اینکه ورزش وفعالیت فیزیکی باعث ایجاد سلامت جسمانی می شود اصل تغییر ناپذیری است خصوصا در  جامعه ما که بیماری های متابولیک یعنی بیماری هایی مثل افزایش قند و چربی و فشارخون جزء شایع ترین بیماری های زندگی شهری است، توجه به اینکه برای کنترل و پیشگیری از ابتلا به این بیماری ها باید چه طرحی داشته باشیم اصل مهمی است.»


ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 25 فروردين 1392برچسب:فرمول ورزش برای فشارخونی ها,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

دشمن سرطان لوزالمعده را بشناسید

تحقیقات نشان می دهند افرادی که به میزان کافی ویتامین D دریافت می کنند، کمتر به سرطان لوزالمعده یا پانکراس مبتلا می شوند.

بر اساس مطالعات، در مناطق غیر ابری و مناطقی که نور آفتاب به میزان کافی می تابد، خطر ابتلا به سرطان پانکراس 40 درصد کمتر است.

بررسی های قبلی نشان داده بودند که ویتامین D در کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه و روده بزرگ نیز موثر است. 

ویتامین D یک ویتامین محلول در چربی است که به طور عمده از طریق تابش نور مستقیم آفتاب بر پوست بدن تولید می شود. روغن کبد ماهی و تخم مرغ نیز حاوی مقادیری از این ویتامین هستند.



تاریخ: یک شنبه 25 فروردين 1392برچسب:دشمن سرطان لوزالمعده را بشناسید,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

حسابرس قیامت کیست؟

معاد و بازگشت انسان‌ها به جهان آخرت از جمله مبانی بسیار مهم در دین اسلام است که البته مورد توجه بسیاری از مردم جهان از آیین و مسلک‌های مختلف است ولی شاید اصلا ما آن را از یاد برده‌ایم …

آیه ۱ از سوره «انبیاء» از جمله آیات قرآن کریم است که در مورد روز قیامت سخن می‌گوید:

«اقْتَرَبَ لِلنَّاسِ حِسَابُهُمْ وَهُمْ فِی غَفْلَةٍ مُعْرِضُونَ»

” (زمان) حساب مردم نزدیک شده است، در حالی که آنان در بی‌خبری، (از آن) روی گردانند”‌

بر اساس آنچه که از آیات به دست می‌آید باید گفت که:

همه افراد مورد سوال قرار می‌گیرند.

«فَلَنَسْأَلَنَّ الَّذِینَ أُرْسِلَ إِلَیْهِمْ وَلَنَسْأَلَنَّ الْمُرْسَلِینَ »

“به یقین، (هم) از کسانی که پیامبران به سوی آنها فرستاده شدند سوال خواهیم کرد، (و هم) از پیامبران سوال می‌کنیم”‌(سوره «اعراف» آیه ۶)

تمامی اعمال مورد محاسبه قرار می‌گیرد.

«وَلَتُسْأَلُنَّ عَمَّا کُنْتُمْ تَعْمَلُونَ»

“یقینا شما از آنچه انجام می‌دادید، بازپرسی خواهید شد”‌(سوره «نحل» آیه ۹۳)

صریح برخی از آیات قرآن این است که در قیامت، خداوند خود به حساب بندگان رسیدگی می‌کند چنان که می‌فرماید:

فَإِنَّما عَلَیْکَ الْبَلاغُ وَ عَلَیْنَا الْحِسابُ. سوره رعد/ آیه ۴۰]

تو عهده دار رسالت و ابلاغ احکام الهی به مردم هستی و رسیدگی به حساب آنان به عهده ما است.

و نیز می‌فرماید:

إِنَّ إِلَیْنا إِیابَهُمْ ـ ثُمَّ إِنَّ عَلَیْنا حِسابَهُمْ.[ سوره غاشیه/ آیه ۲۵ ـ ۲۶]

رجوع آنان به سوی ما است سپس حساب آنان بر ما است.

و نیز می‌فرماید:

إِنْ حِسابُهُمْ إِلاَّ عَلى رَبِّی لَوْ تَشْعُرُونَ.[ سوره شعرا/ آیه ۱۱۳]

حساب آنان (به عهده کسی) جز خدا نیست اگر درک می‌کردید.

و نیز می‌فرماید:

وَ کَفى بِاللَّهِ حَسِیباً. سوره نساء، آیه ۶ و سوره احزاب، آیه ۳۸]

کافی است که خدا حسابرس اعمال بندگان خود باشد.

ولی از برخی از آیات قرآن چنین استفاده می‌شود که در سرای دیگر هر انسانی خود به حساب اعمال خود می‌رسد و نیاز به حسابرس دیگری غیر از نفس انسانی نیست چنان که می‌فرماید:

عمل هر انسانی را ملازم با او ساختیم و روز قیامت آن را به صورت کتابی بیرون می‌آوریم و او آن را گشوده می‌یابد، به او گفته می‌شود کتاب خود را بخوان در این روز کافی است که نفس تو حساب تو را رسیدگی نماید.[ سوره اسراء، آیه ۱۳ ـ ۱۴]

مفاد این آیه با آیات گذشته منافاتی ندارد، زیرا مفاد این آیه این است که در سرای دیگر همه‌ی اعمال انسان به صورت کتابی در برابر دیدگان او نمودار می‌گردد و انسان واقعیت کارهائی را که در دنیا انجام داده است، مشاهده می‌کند و چون واقعیت اعمال در برابر دیدگان او نمودار می‌گردند، جای هیچ گونه انکاری برای او باقی نمی‌ماند و در حقیقت خود بر کرده‌های خود گواهی می‌دهد.

همه احوال مورد رسیدگی قرار می‌گیرد

«إِنْ تُبْدُوا مَا فِی أَنْفُسِکُمْ أَوْ تُخْفُوهُ یُحَاسِبْکُمْ بِهِ اللَّهُ»

“اگر آنچه را در دل دارید، آشکار سازید یا پنهان، خداوند شما را بر طبق آن، محاسبه می‌کند”‌(سوره «بقره» آیه ۲۸۴)

از همه اعضای بدن انسان سوال خواهد شد

«وَلَا تَقْفُ مَا لَیْسَ لَکَ بِهِ عِلْمٌ غڑ إِنَّ السَّمْعَ وَالْبَصَرَ وَالْفُۆَادَ کُلُّ أُولَٰئِکَ کَانَ عَنْهُ مَسْئُولًا»

“از آنچه به آن آگاهی نداری، پیروی مکن، چرا که گوش و چشم و دل، همه مسئول‌اند”‌(سوره «اسراء» آیه ۳۶)

از نعمت‌های الهی سوال می‌شود

«ثُمَّ لَتُسْأَلُنَّ یَوْمَئِذٍ عَنِ النَّعِیمِ»

“سپس در آن روز (همه شما) از نعمتهایی که داشته‌اید بازپرسی خواهید شد”‌(سوره «تکاثر» آیه ۸)

سوال در این آیه اگر چه درباره‌ی نعمت‌های الهی است، ولی با توجه به این که از آن با کلمه «نعیم» تعبیر آورده شده است که همه‌ی نعمت‌های الهی را شامل می‌شود و از طرفی همه‌ی آنچه بشر در زندگی خود از آن برخوردار است، نعمت‌های الهی محسوب می‌شوند، بنابراین همه‌ی کار‌های او مورد سوال واقع خواهد شد، زیرا همه‌ی کارهایی که انسان انجام می‌دهد، به گونه‌ای تصرف در نعمت‌های الهی می‌باشد. و در نتیجه این آیه را باید از دسته نخست بشمار آورد.

تمامی کارها را در هرکجا و به هر اندازه که باشد، حاضر خواهند ساخت

“إِنْ تَکُ مِثْقَالَ حَبَّةٍ مِنْ خَرْدَلٍ فَتَکُنْ فِی صَخْرَةٍ”‌

“اگر به اندازه سنگینی دانه خردلی (کار نیک یا بد) باشد و در دل سنگی یا در (گوشه‌ای از) آسمان‌ها و زمین قرار گیرد، خداوند آن را (در قیامت برای حساب) می‌آورد”‌(سوره «لقمان» آیه ۱۶)

در اولین سوال، از نماز خواهند پرسید و به حساب امور مهمی چون؛ جوانی، عمر، راه کسب درآمد و هزینه آن و به ویژه ولایت خواهند پرداخت و همین بس که خدا، خود حسابرس خواهد بود.

«وَ کَفَیٰ بِنَا حَاسِبِینَ»

“و کافی است که ما حساب کننده باشیم”‌(سوره «انبیاء» آیه ۴۷)

سۆال درباره قرآن

وَ إِنَّهُ لَذِکْرٌ لَکَ وَ لِقَوْمِکَ وَ سَوْفَ تُسْئَلُونَ.[ سوره زخرف، آیه ۴۴]

حقا که قرآن ذکر الهی است که برای تو (پیامبر) و قوم تو نازل گردیده و در آینده (قیامت) درباره آن مورد سئوال قرار خواهید گرفت.

گواهی‌ها و شهادت‌ها

سَتُکْتَبُ شَهادَتُهُمْ وَ یُسْئَلُونَ.[ سوره زخرف، آیه ۱۹]

شهادت‌های آنان نوشته خواهد شد و مورد سوال قرار می‌گیرند.
قتل بی گناهان

وَ إِذَا الْمَوْۆُدَهُ سُئِلَتْ ـ بِأَیِّ ذَنْبٍ قُتِلَتْ.[ سوره تکویر: آیه ۸]

هنگامی که از دختران زنده به گور شده (هر مقتول بی گناهی) پرسیده می‌شود که به کدام جرم کشته شد؟

دروغ‌ها و تهمت‌ها

تَاللَّهِ لَتُسْئَلُنَّ عَمَّا کُنْتُمْ تَفْتَرُونَ.[ سوره نحل، آیه ۵۶]

سوگند به خدا، قطعاً درباره افترا‌های شما سئوال خواهد شد.

راستگوئی راستگویان

لِیَسْئَلَ الصَّادِقِینَ عَنْ صِدْقِهِمْ وَ أَعَدَّ لِلْکافِرِینَ عَذاباً أَلِیماً.[ سوره احزاب: آیه ۸]

تا خداوند از راستی راستگویان سوال نماید و او برای کافران عذاب دردآور آماده کرده است.

البته تخصیص این رشته از موضوعات برای سوال، منافاتی با همگانی بودن آن ندارد، زیرا این قسمت به خاطر اهمیتی که دارند، در لسان وحی به طور خصوص وارد شده است.

اتفاقاً در روایات نیز این تقسیم وارده شده است، برخی از روایات یادآور می‌شود که از همه کارها سوال می‌شود، در حالی که برخی، انگشت روی موضوعات خاصی می‌گذارد مانند:

۱ـ عمر انسان.

۲ـ دوران جوانی.

۳ـ کیفیت بهره گیری از اعضاء.

۴ـ کسب ثروت و صرف آن.

۵ـ محبت اهل بیت پیامبر ـ صلّی الله علیه و آله و سلّم ـ .

۶ـ قرآن و عترت.

۷ـ فریضه نماز.

۸ـ نبوت و ولایت.
منابع:

سایت افق

آیت الله جعفر سبحانی- تلخیص از منشور جاوید، ج

بازنشر: سرزمین




تاریخ: یک شنبه 25 فروردين 1392برچسب:حسابرس قیامت کیست؟,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

 

این ویتامین از بیماری ام اس پیشگیری می کند

مطالعات اخیر نشان می دهند که میزان بالای ویتامین D در خون خطر ابتلا به بیماری ام اس را کاهش می دهد.

بر اساس این تحقیقات افرادی که میزان ویتامین D در خونشان کافی است نسبت به افرادی که کمبود ویتامین D دارند، حدود 62 درصد کمتر در خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند. 

در بررسی ها ی متعدد مشخص شده است افرادی که در مناطق ابری زندگی می کنند، به دلیل نبودن در معرض آفتاب و کمبود ویتامین D بیشتر به بیماری ام اس مبتلا می شوند.

بیماری ام اس (مولیتپل اسکلروزیس) یکی از بیماری های سیستم اعصاب مرکزی (مغز و نخاع) است و در اثر تخریب غلاف میلین ایجاد می شود. میلین غلافی است که فیبرهای عصبی را احاطه می کند و در انتقال سریع امواج عصبی نقش بسیار مهمی دارد. 
 



ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

وقتی که قلب‌هایمان‌ كوچك‌تر از غصه‌هایمان‌ میشود،
وقتی نمیتوانیم‌ اشک هایمان ‌را پشت‌ پلك‌هایمان‌ مخفی كنیم‌
و بغض هایمان ‌پشت‌ سر هم‌ میشكند ...
وقتی احساس‌ میكنیم
بدبختیها بیشتر از سهم‌مان‌ است
و رنج‌ها بیشتر از صبرمان ...
وقتی امیدها ته‌ میكشد
و انتظارها به‌ سر نمیرسد ...
وقتی طاقتمان تمام‌ میشود
و تحمل مان‌ هیچ ...
آن‌ وقت‌ است‌ كه‌ مطمئنیم‌ به‌ تو احتیاج‌ داریم
و مطمئنیم‌ كه‌ تو
فقط‌ تویی كه‌ كمكمان‌ میكنی ...
آن‌ وقت‌ است‌ كه‌ تو را صدا میكنیم
و تو را میخوانیم ...
آن‌ وقت‌ است‌ كه‌ تو را آه‌ میكشیم
تو را گریه ‌میكنیم ...
و تو را نفس میكشیم ...
وقتی تو جواب ‌میدهی،
دانه ‌دانه‌ اشکهایمان ‌را پاك‌ میكنی ...
و یكی یكی غصه‌ها را از دلمان ‌برمیداری ...
گره‌ تك‌تك‌ بغض‌هایمان‌ را باز میكنی
و دل شكسته‌مان‌ را بند میزنی ...
سنگینی ها را برمیداری
و جایش‌ سبکی میگذاری و راحتی ...
بیشتر از تلاشمان‌ خوشبختی میدهی
و بیشتر از حجم لب‌هایمان، لبخند ...
خواب‌هایمان‌ را تعبیر میكنی،
و دعاهایمان‌ را مستجاب ...
آرزوهایمان‌ را برآورده می کنی ؛
قهرها را آشتی میدهی
و سخت‌ها را آسان
تلخ‌ها را شیرین میكنی
و دردها را درمان
ناامیدی ها، همه امید میشوند
و سیاهی‌ها سفید سفید ..




ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی


در مورد چربی خون چه می دانید؟

چربی‌های موجود در خون به دو گروه‌ تری‌گلیسرید و کلسترول تقسیم می‌شوند. شاید این سوال در ذهن شما هم باشد که منظور از «چربی خون» چیست؟ در این باره باید گفت که چربی خون عبارتست از بالا رفتن مقدار تری‌گلیسرید یا کلسترول از مقدار طبیعی آنها در خون. میزان این مواد در خون در اثر مصرف مواد غذایی بیش از میزان مورد نیاز یا هنگام بروز اختلال در سوخت و ساز چربی، افزایش می‌یابد.

افزایش چربی خون چه خطراتی دارد؟
افزایش چربی خون با تجمع در دیواره رگ‌ها، تنگی آنها را به دنبال دارد و به همین دلیل باعث افزایش خطر ابتلا به سکته مغزی، درد قفسه سینه و گرفتگی عروق می‌شود. درمان به موقع و مناسب افزایش چربی خون، نه تنها قادر است از تنگی عروق قلبی جلوگیری کند، بلکه می‌تواند از پیشرفت آن نیز جلوگیری کرده و حتی باعث بهبود آن شود.

از چه سنی باید چربی خون را آزمایش کنید؟
به طور کلی، عموم افراد جامعه باید از سن 20سالگی نسبت به آزمایش چربی خون خود اقدام کنند. چنانچه سطح چربی خون شما طبیعی است، هر پنج سال یک بار (از سن 20 سالگی به بعد) و در صورت بالا بودن چربی خون، باید هر دو تا شش ماه، یک بار چربی خون خود را آزمایش کنید. به منظور حذف اثر چربی موجود در غذا، ضروری است آزمایش چربی خون پس از 12 تا 14 ساعت ناشتا بودن انجام شود. این کار دقت آزمایش را افزایش می‌دهد.

چند توصیه برای مراقبت از چربی خون:
- هوشیار باشید که افراد لاغر هم به کلسترول بالا دچار می‌شوند.

- خطر ابتلا به بیماری قلب و عروق و بروز حمله قلبی را می‌توان با ایجاد تغییرات غذایی که موجب کاهش چربی خون می‌شود، کاهش داد.

- باید به دقت غذاهای روزانه خود را بررسی کنید. این کار را حتی زمانی که غذاهای بیرون از منزل را مصرف می‌کنید نیز انجام دهید.

- انتخاب غذاهای کم چربی به معنی خوردن تنها نان و آب نیست. شما می‌توانید غذاهای متنوع و لذت‌بخشی میل کنید.

اعمال تغییرات زیر در رژیم غذایی، می‌تواند به کاهش مقدار چربی خون کمک کند:
- به جای سرخ کردن مواد غذایی، آنها را آب‌پز، بخارپز و یا کباب کنید.

- به جای پنیر و شیر چرب، از انواع کم چرب استفاده کنید.

- مصرف شیرینی، کلوچه، کیک و فرآورده‌های لبنی پرچرب (شیر، پنیر و کره)، روغن نارگیل، روغن خرما، بیسکوییت، چیپس، پفک، سوسیس، همبرگر، کالباس، بستنی، پیتزا، زرده تخم‌مرغ، جگر سیاه، مغز، سیرابی و قلوه، میگو، خرچنگ و صدف را محدود کنید.

- از قسمت‌های کم چرب گوشت استفاده کنید و تمام چربی‌های قابل مشاهده را جدا کنید. از مرغ و ماهی بیشتر از گوشت قرمز استفاده کنید.

- در رژیم غذایی خود از سیر استفاده کنید. سیر خام یا کمی پخته شده، به میزان یک تا دو حبه در روز تاثیر مناسبی دارد. مصرف سیر همچنین می‌تواند علاوه بر چربی، میزان فشار خون را نیز کاهش دهد.

- مصرف سبزیجات مانند (کاهو و هویج) و میوه‌ها مانند سیب، زرد‌آلو، گلابی، پرتقال، لیمو، گریپ فروت و توت‌فرنگی را افزایش دهید.

- به طور کلی تمام مواد غذایی گیاهی مانند سبزیجات، حبوبات وغلات فاقد کلسترول‌اند، اما در بین آنها موادی مانند جو، کدو، شوید و سیر اثر ضد کلسترول بسیار قوی‌تری را بروز می‌دهند. سویا نیز باعث کاهش کلسترول خون می‌شود.

- مصرف نان و غلات سبوس‌دار، حبوبات و انواع لوبیا، عدس، لپه و ... را افزایش دهید.

- دانه کتان (بزرک) مصرف کنید؛ چرا که پوسته سفت و غیر قابل هضمی دارد. بهتر است در آب خیسانده شود. مقدار مصرف آن 2.5 قاشق چای‌خوری و سه مرتبه در روز است. برخی از متخصصان تغذیه نیز تا 4 قاشق غذاخوری در روز را توصیه می‌کنند.

- مصرف آجیل‌ها و مغزهای برشته نشده و فاقد نمک به ویژه بادام و گردو را افزایش دهید.

- روزانه دو عدد سیب یا پرتقال، چند عدد توت‌ فرنگی بویژه پس از غذا میل کنید که باعث کاهش جذب کلسترول مصرف شده با غذا می‌شود.

- حتما در کنار غذا، سبزی خوردن و یا سالاد تهیه شده با هویچ زیاد و روغن زیتون (یک قاشق غذاخوری) را میل کنید.

- مصرف تخم‌مرغ را به هفته‌ای سه عدد کاهش دهید.

- میگو، دل، جگر، قلوه، کله پاچه و مغز مصرف نکنید.

- مصرف خامه و کره ممنوع است. علاوه بر آن از روغن‌های حیوانی و روغن‌های جامد پرهیز کنید و از روغن‌های زیتون، آفتاب‌گردان، سویا و بادام‌زمینی استفاده کنید.

- مبتلایان به کلسترول خون بالا و بیماران قلبی نباید روغن نارگیل و روغن پالم (نخل) مصرف کنند.

البته باید تاکید کرد هر چند برخی موارد ذکر شده سطح چربی خون را بالا می‌برند اما این موضوع به معنی مصرف نکردن مطلق آنها نیست. به عنوان مثال برای مصرف شیر، پنیر و ماست نوع کم چرب و یا بدون چربی آن را خریداری کنید و یا مصرف تخم‌مرغ، بستنی و پنیر را به دو مرتبه در هفته کاهش دهید.

از طرف دیگر یک رژیم غذایی مناسب می‌تواند نقش مهمی در کاهش بیماری قلبی داشته باشد؛ موارد دیگری نیز وجود دارند که باید آنها را رعایت کرد. پس برای اینکه قلبی سالم داشته باشید:

- از استرس‌های خود بکاهید.

- سیگار را ترک کنید. اگر سیگار می‌کشید و کلسترول خونتان بالاست، احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی - عروقی در شما زیاد است.

- وزن‌تان را در محدوده مطلوب و ایده‌آل نگه دارید. در صورت وجود اضافه وزن، طبق نظر متخصص تغذیه برای کاستن از وزن خود کوشش کنید.

- به طور مرتب ورزش کنید. ورزش باعث کاهش وزن و تقویت قلب می‌شود. در مورد نوع ورزش با پزشک خود مشورت کنید.




تاریخ: چهار شنبه 21 فروردين 1392برچسب:در مورد چربی خون چه می دانید؟,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی
پکیج صوتی بشارت های ظهور ( شماره های 1 تا 5 )

 

 

.بشـــــــــــارت یک :
 نوای زمینه  : یوسف صحرایی زهرا کجایی
 سخنران   : آیت الله مجتهدی
 مدت کلیپ  : 02:33
 حجم کلیپ  : 3.52 MB
 دانلود پر سرعت    موضوع :
 دانلود از پرشین گیگ حدیث : قلب مومن در آخرالزمان آب میشود زیرا گناه را میبیند ولی استطاعت تغییر ندارد - دختران بدحجاب و هم خانگی با سگ !
 دانلود از پیکوفایل
 دانلود از افسران

 


بشـــــــــــارت دو :

 نوای زمینه  : روزای بی تو چه غمگینه
 سخنران   : حجت الاسلام پناهیان
 مدت کلیپ  : 05:05
 حجم کلیپ  : 4.68 MB
 دانلود پر سرعت    موضوع :
 دانلود از پرشین گیگ سُفیانی (استکبار جهانی امروز) نقشه  خاورمیانه را به هم میریزد - فوت عبدالله - نسبت به علامات اهل بیت بی  احترامی نکنیم - اهل بیت که بیکار نبودند مردم را  سرکار بگذارند !!! آقا روح الله عزیز خودمان از نشانه های ظهور هستند !
 دانلود از پیکوفایل
 دانلود از افسران

 

بشـــــــــــارت سه :

 نوای زمینه  : مهـــدی بیــــا
 سخنران   : حجت الاسلام پناهیان
 مدت کلیپ  : 05:07
 حجم کلیپ  : 4.72 MB
 دانلود پر سرعت    موضوع :
 دانلود از پرشین گیگ حمله نظامی به عراق از راه جنوب و تصرف بغداد  بدون درگیری ! خبر دقیق ائمه : سُفیانی اول و سُفیانی دوم 6 ماه قبل ظهور -  هوشیار باشیم - ارزش اخبار مربوط  به آخرالزمان را پایین نیاوریم - ائمه قصد داشتند معمای سرگرم کننده مطرح  کنند !!؟
 دانلود از پیکوفایل
 دانلود از افسران

 

بشـــــــــــارت چهار :

 نوای زمینه  : ابا صالح بیــــا
 سخنران   : حجت الاسلام پناهیان
 مدت کلیپ  : 04:46
 حجم کلیپ  : 4.39 MB
 دانلود پر سرعت    موضوع :
 دانلود از پرشین گیگ قواعد ظهور : ظهور بعد از یأس - ظهور بعد از  شکست همه تئوری های مدیریت عالم - پایان تئوری دموکراسی - قیام ایرانیان در  آخرالزمان - شهپید بهشتی : جامعه  ای نمونه بسازیم و به جهانیان ارائه کنیم تا ظهور رخ دهد
 دانلود از پیکوفایل
 دانلود از افسران

 

بشـــــــــــارت پنج :

 نوای زمینه  : تو فرشته ای یا بشری
 سخنران   : حجت الاسلام پناهیان
 مدت کلیپ  : 05:07
 حجم کلیپ  : 4.69 MB
 دانلود پر سرعت    موضوع :
 دانلود از پرشین گیگ از قواعد ظهور : روشن شدن حق از باطل (کاروان  غزه) - وقتی ظهور رخ میدهد منتظران میگویند انتظار نداشتیم به این سرعت  اتفاق بیفتد ! امر فرج یک شبه توسط  خدا صورت میگیرد ! مرجعیت حوزه علمیه قم در عالم - اللهم صل علی محمد و آل  محمد
 دانلود از پیکوفایل
 دانلود از افسران

 


↑----------↑ التمـــــاس دعـــــا ↑----------

 




تاریخ: سه شنبه 20 فروردين 1392برچسب: پکیج صوتی بشارت های ظهور ( شماره های 1 تا 5 ),
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی
غذای مادران باردار و توصیه های مهم
 
مهمترین توصیه ای که می توان برای مادران باردار داشت از این قرار است .
1- در نهایت آرامش و سکون باید باشند .
2- از حرص خوردن و عصبی شدن باید پرهیز نمایند .
3- سعی کنند که در دوران بارداری از داشتن یبوست مزاج خودداری کنند .
4- نود درصد غذاهای مصرفی مادر باردار بهتر است که از مواد غذایی گیاهی باشد .
5- در صورت تمایل می تواند دو درصد غذای مصرفی از مواد غذایی دریایی و یا حیوانی باشد .
6- روزانه از میوه جات و سبزیجات تازه فصل به خوبی استفاده کرده و همراه سالاد از جوانه گندم استفاده نماید .
7- روغن مصرفی مادر باردار بهتر است که فقط از روغن زیتون بکر استفاده شود .
8- مادران باردار بهتر است که در طول بار داری خود از مواد غذایی مانند : زعفران و کنجد و کلیه فرآورده های کنجد استفاده نکنند به جز یک هفته مانده به زایمان .
9- مادران باردار بهتر است که شب زود به خواب رفته و صبح زود از خواب بیدار شوند و در هوای پاک و آزاد به مدت 30 دقیقه اقدام به پیاده روی نمایند .
10- این نوع مادران بهتر است که هرلقمه غذا را 40 تا 50 بار جویده و 2 لقمه کمتر میل کنند .
11- روزانه 6 لیوان آب میل کنند ، نیم ساعت قبل و دوونیم ساعت بعد از غذا و سعی کنند که پُرخوری نکنند .
12- هنگام خواب اگر می خواهند در رختخواب پهلو به پهلو شوند ، ابتدا نشسته و کمی صبر کنند و به جهتی که می خواهند به خواب بروند .
13- مادران باردار بهتر است که در محل هایی که بگو مگو و تنش وجود دارد ، حضور پیدا نکنند .
14- به این نوع مادران توصیه می شود که روزانه مقداری عسل و مغز بادام خام را به صورت شیر میل کنند تا آرامش کافی داشته باشند .
15- مادران باردار بهتر است که سالاد فصل را با لیمو ترش تازه و روغن زیتون و کمی عسل مخلوط کرده و قبل از غذا میل کنند و خوب بجوند .
16- مادران بارداردر طول بارداری بهتر است که از لباس های نخی و گشاد استفاده کنند ، که برای سلامتی آنان بسیار مفید است .
17- داشتن افکار آرام و آزاد و استفاده از نعمت های خوب الهی و نداشتن ناراحتی های گوارشی بهترین و مهمترین توصیه ای است برای مادران باردار.
18- خانمهایی که حساس و زود رنج ، عصبی و خود خور هستند نباید باردار شوند در غیر این صورت دچار بیماری های عدیده ای خواهند شد و سلامتی خود و جنین خود را به مخاطره خواهند انداخت .
19- اینگونه مادران ، موجود بیمار و علیلی را به جامعه بشری تحویل خواهند داد و شخص بیمار یک عمر زجر خواهد کشید و افکار مغشوشی را خواهد داشت . که بارها ناظر این امر بوده ایم .

20 - در صورت رعایت مسائل فوق مادران باردار از سلامتی و نشاط خاصی برخوردار خواهند بود و جنین سالم و با نشاطی را به جامعه بشری تحویل خواهد داد .

http://www.tebbeghorani.com/




تاریخ: شنبه 17 فروردين 1392برچسب:غذای مادران باردار و توصیه های مهم ,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

رمز و راز لاغر شدن و كاهش وزن

چـرا تـلاشـهای شما برای لاغری معمولاً بی نتیجه میماند؟
برای موفقیت چه باید کرد؟



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 17 فروردين 1392برچسب:رمز و راز لاغر شدن و كاهش وزن ,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

دانلود کتاب آشپزی رایگان

  برای دانلود کتاب آشپزی رایگان به ادامه مطلب بروید ...

 

 

دانلود  - حجم فایل 1.75 مگابایت




ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

دانلود مناجات حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام) در مسجد کوفه

توسط: استاد سماواتی

 

جهت دانلود بر روی لینک زیر کلیک بفرمایید.
مستقیم
(11.26mb)

 غیرمستقیم
(11.4mb)


جهت دانلود مختصری (بخشی) از مناجات بر روی لینک زیر کلیک بفرمایید.
مستقیم
(2.25mb)

 غیرمستقیم
(3.8mb)


توجه:
- فرمت فایل mp3  می باشد.
- منبع+


جهت تعجیل در فرج:

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم



ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

ازدواج‌ زنان‌مطلقه درایران نزدیک‌ به‌صفر است"

ازدواج برای زنان مطلقه در ایران نزدیک به صفر است" این استاد دانشگاه تصریح کرد: دو ساختی شدن جامعه یکی از مهمترین دلایل طلاق در جامعه است به این معنی که دختران ارزشهای گذشته و پسرها ارزشهایی کنونی را قبول ندارند.

به گزارش پارسینه، امان الله قرایی مقدم آسیب شناس و جامعه شناس گفت: ارزشها و هنجارهای جامعه فرو ریخته و سر در گم شده اند، ازدواج های آنی، لحظه ای، بدون تفکر و شناخت کافی و بدون درک مقابل از یکدیگر و بر اثر دیدن ها انجام می شود که این یک عامل طلاق است.

وی ادامه داد: عامل دیگر مسئله اشتغال و کار است مسئله تامین مایحتاج و هوسهای بی موردی که دختران دارند. چون در جامعه ما دختران ارزشهای گذشته را قبول ندارند و پسرها ارزشهای امروز را می پذیرند بنابراین این امر موجب دو ساختی شدن جامعه می شود در نتیجه طلاق بالا می رود.

این کارشناس مسایل اجتماعی تاکید کرد: زمانیکه طلاق بر روی هوا و هوس است و ازدواج را شوخی میگیرند و و فکر می کنند ازدواج لباسی است که می پوشیم و می توانیم آن را در بیاوریم مشخص است که آمار طلاق بالا می رود. دختران از پسران توقعات بی جا دارند واین امر موجب می شود که آمار طلاق بالا برود البته بیکاری فقر و اختلافات فرهنگی هم عوامل دیگر طلاق هستند.

قرایی به مهمترین عامل طلاق اشاره کرد و افزود: به نظر بنده مهمترین عامل طلاق این است که دختران جامعه ما فکر می کنند با ازدواج باید همه آنچه که قبل از ازدواج نداشتند را بدست بیاورند در حالیکه ازدواج این نیست. ازدواج تشکیل خانواده است و بقای جامعه به آن بستگی دارد. ازدواج برای یک غریزه جنسی نیست و کسی که ازدواج می کند باید به تعهدات، ارزشها و هنجارهای اجتماعی که در ازدواج مترتب است پایبند باشد.

وی با بیان اینکه مهمترین عامل طلاق دو ساختی شدن جامعه است، خاطرنشان کرد: البته در ازدواج رسانه های غربی، ماهواره ها، سی دی ها و برنامه های رادیو و تلویزیون تاثیر دارد اما به نظر بنده مهترین عامل دو ساختی شدن جامعه است. یعنی ساخت فکری که پسرها دارند و ساخت فکری که دختران دارند.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه آمار طلاق در روستاها نیز افزایش داشته است، یاد آور شد: آمار طلاق تنها در شهرهای بزرگ بالا نرفته است بلکه در روستاها و شهرهای کوچ نیز طلاق افزایش داشته چرا که توقع دختران افزایش پیدا کرده است. دختران فکر می کنند ازدواج یک فیلم سینمایی است که در ماهواره می بینند؛ در حالیکه من به دختران پیغام می دهم که ازدواج برای زنان مطلقه در ایران نزدیک به صفر است و هیچ گاه اینگونه زنان در زندگی بعدیشان نیز موفق و خوشبخت نمی شوند.

قرایی در پاسخ به اینکه آیا آقایان مشکلی ندارند که موجب طلاق شود؟ گفت: درک متقابل که عرض کردم مربوط به دختر و پسر است اما 72 درصد طلاقها از جانب دخترها صورت می گیرد پسرها هم تقصیر دارد و ازدواجی که بدون مطالعه و تحقیق و درک متقابل از یکدیگر باشد ناکام است و ازدواج باید بر مبنای شناخت و درک متقابل باشد.

وی در خصوص راهکار حل مشکل افزایش طلاق در جامعه اظهارداشت: باید ازدواج ها را منطقی کنیم و با آشنایی و آگاهی باشد . زمانیکه پسران می خواهند ازدواج کنند باید بدانند که در حد مطلوب باید توانایی پرداخت هزینه های زندگی را داشته باشند البته دختران در حد عالی می خواهند اما باید مخارج زندگی کم شود.

این آسیب شناس ادامه داد: اگر زندگی ساده باشد آن وقت خواهید دید که زندگی چقدر لذت بخش است. اگر زندگی را خود افراد بسازند طلاق در آن کمتر است. منتها ما دیده ایم که دختر می بیند پسر ساندویچ برایش نخریده و طلاق می خواهد؛ دختر می گوید چرا دسته عینکت را بردی در دهانت و طلاق می خواهد! این ها مشکلات جامعه ما است.




ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی
آخرین مطالب
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی