بهداشت حرفه ای
بهداشت کامل در زندگی فردی و اجتماعی است و عمل به این توصیه های بهداشتی، ضامن سلامت فردی و اجتماعی اوست.

 

نوشته شده در تاريخ ۱۵ تير ۱۳۹۱ توسط فاطمه

 
ميخوام از تغذيه بگم كه چقدر براي بيماراي ام اس مهمه.

راستش من از اون آدمايي بودم كه خوراكهاي اصليم، ماست و سيب زميني و گوشت گاو بود. ام اسم درست توي همون چند ماهي شروع شد كه خوراكم از اين قرار بود: اينقدر ماست دوست داشتم كه توي سرماي پاييز و زمستون هر شب پشت سر هم، بعنوان شام ماست ميخوردم و چون هميشه نهار دانشگاه بودم، معمولا نهارم ماهي يا گوشت گاو يا سيب زميني سرخ شده با سس مايونز و ماست بود و در طول روز هم خيار، بستني، چيپس، پفك و...!!

يعني همش سردي ميخوردم، سردي روي سردي!

كلا با عسل و آجيل هم قهر بودم.

به همين شدت پيش ميرفتم تا مريض شدم و بي خبر از اينكه چقدر تغذيه، توي اين بيماري مهمه، به همون شكل ادامه دادم و تازه بخاطر كم خونيم هر شب يه دونه قرص آهن ميخوردم. ميدونين كه خوردن قرص آهن چقدر براي ما مضره!

خلاصه راه رفتنم هي بدتر ميشد و نميدونستم چيكار كنم كه بيماريم، خوب نميشه، حداقل پيشرفت نكنه!

تا اينكه رژيم غذايي استاد خدادادي رو شروع كردم. نميگم با اين رژيم خوب خوب شدم اما از اون موقع تا حالا بيماريم حتي يه ذره پيشرفت نكرده و متوقف شده. اگه اين رژيمو نميگرفتم شايد تا الان بيماريم حسابي پيشرفت ميكرد و الان ديگه اصلا نميتونستم راه برم! تازه بدتر نشدم هيچ، با اين رژيم و با سيدادويه و داروي جامع، تغييرات مثبت زيادي هم داشتم.

اين رژيم اولش برام يه خرده سخت بود چون خوراكهاي من كلا عوض شد.

الان چهار ماهه ماست و بستني و كلا لبنيات رو حذف كردم، ميوه هاي سرد رو خيلي كم استفاده كردم البته بعدش عسل ميخوردم كه سردي شو خنثي كنه.

چيپس و پفك و تنقلات مصنوعي رو بطور كلي قطع كردم.

سيب زميني و گوشت گاو و ترشيجات رو مطلقا لب نزدم.

شيريني هاي بيرون رو هم فقط يه خرده از كيك تولدم خوردم و حتي شيرينيهاي عيد رو اصلا!

قهوه و چاي فقط يكي دو بار همراه با خرما خوردم.

محصولات آرايشي كه اصلا!بهيچوجه!

من سعي كردم كلا محصولات كارخانه اي رو حذف كنم. حتي شامپو و صابون و خميردندون و...

 

بجاي شامپو و صابون، از صابون زيتون محلي استفاده ميكنم كه توي عطاري ها پيدا ميشه.

بجاي خميردندون هم، دستور استاد خدادادي براي تهيه ي خمير دندون رو استفاده ميكنم كه توي يكي از جزوه هاشون گفتند. من عينا نوشته ي استاد خدادادي رو براتون نقل ميكنم:

 

" خمير دندان: پوست چوبي بادام را بر روي توري و شعله قرار داده و ذغال نماييد. ذغالها را آسياب نموده و الك كرده و به آن نمك اضافه كنيد. مسواك زدن با اين ماده دندانها را سفيد و براق مي كند و دندانها هيچگاه خرا نميشوند. "

 

آره من از اين خمير دندون استفاده ميكنم و واقعا دندونها رو سفيد و براق ميكنه. شما هم امتحان كنيد.




تاریخ: شنبه 1 مهر 1391برچسب:تغذيه و ام اس,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی