بهداشت حرفه ای
بهداشت کامل در زندگی فردی و اجتماعی است و عمل به این توصیه های بهداشتی، ضامن سلامت فردی و اجتماعی اوست.

صندوق جهاني تحقيقات سرطان در گزارش جديدي اعلام کرده است که تقريبا نيمي از زنان در انگليس به دليل دور کمر پهن با خطر بيشتر ابتلا به سرطان روبرو هستند.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان ايسنا، اين صندوق هشدار مي‌دهد 44 درصد زنان در اين کشور دور کمري پهن‌تر از 80 سانتي متر دارند.

مطالعات نشان داده است که اين زنان به خصوص در معرض خطر روده و سينه هستند. يک سوم مردان نيز دور کمري بيش از حد سلامت و توصيه شده داشتند.

بنا بر گزارش روزنامه گاردين، نتايج اين مطالعه موسوم به بررسي وضع بهداشتي انگليس، روندهاي بهداشتي در اين کشور را مورد ارزيابي قرار داده است و به سفارش وزارت بهداشت انگليس انجام مي‌شود.

اين گزارش عمدتا حاوي اطلاعات و آمارهايي درباره چاقي و پهن‌تر شدن دور کمر در مردان و زنان انگليسي است. مطالعات علمي پيش از اين نشان داده است که چربي زائد در بدن خطر سرطان را افزايش مي‌دهد.

صندوق جهاني تحقيقات سرطان مي‌گويد که شواهدي قوي وجود دارد دال بر اين که دور کمر پهن براي سلامتي زيانبار است و خطر سرطان روده، لوزالمعده، سينه (بعد از يائسگي) و جداره رحم را افزايش مي‌دهد.

دکتر ريچال تامسون، معاون بخش مطالعات اين صندوق در اين باره خاطرنشان کرده است که اغلب تصور مي‌شود مردان بيش از زنان استعداد بزرگ شدن شکم، در اثر انباشته شدن چربي را دارند. اما آمارهاي تازه نشان مي‌دهد که در واقع، مشکل افزايش اندازه دور کمر در زنان انگليسي به مراتب بيش از مردان است.

به گزارش ايسنا، گروهي ديگر از پزشکان در آمريکا همچنين تاکيد دارند که اگر احساس مي‌کنيد اندازه کمر شلوارهايتان تنگ شده است، به اين نکته توجه کنيد که بزرگي شکم مي‌تواند در سنين بالا حتي در افرادي که بر اساس مقياس‌هاي ديگر اضافه وزن ندارند يا چاق نيستند، مرگبار باشد.

يکي از بزرگترين بررسي‌هايي که تا به حال روي تاثير و خطرات چاقي شکمي انجام شده بيانگر آن است مردان و زناني که داراي بزرگترين دور کمر هستند در مقايسه با آنهايي که کوچکترين شکم را داشتند، يک دهه کمتر عمر مي‌کردند. جالب‌تر اينکه هر چه دور کمر افراد بيشتر ‌شود خطر مرگ حتي براي افرادي که وزن آنها بر اساس شاخص توده بدني طبيعي محسوب مي‌شود ، افزايش خواهد يافت.

بنا بر اين گزارش، بزرگي شکم مشکل اغلب آمريکاييان بالاي 50 سال به حساب مي‌آيد. محاسبات نشان مي‌دهد که بيش از نيمي از مردان در سنين بالا و بيش از 70 در صد زنان در سنين بالا دور کمر

بزرگتري از حد توصيه شده دارند اين مشکل در حال گسترش‌ است.





ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی